Results for: nampak Search Results
Family Filter:
2:03
Cite drift baru Malaysia. Nampak cam gempak gak
4 Mar 2008
37516
Share Video

0:55
lokasi di Sibu dan Daro pada tahun 2008, kerja mengandam nampak senang, kalau cantik orang diam......kalau tak cantik orang komen. call : suhana ;0138274422
25 Jul 2008
3675
Share Video

4:00
LIRIK LAGU BDK2 ZAMAN SKARANG!!! (verse1) mari dgr cerita bdk2 zmn skrang, ada pakai jubah,ada yang sparuh telanjang, ada macam2 kulit putih tukar hitam, ikut suka hati apa peduli halal haram, masa kecik-kecik cita2 jadi doktor, bile besar jadi lupa, jadi player jadi gengster, apa kejadahnya?ayah kelu tak bkata, mak garu kpala,masa dpn huru hara, org bcinta dia pn gatal nak ikut, bila maruah dah tergadai baru dada rasa semput, ini kisah anak dara blm yg pemuda, macam-macam ada,smpai xtau camna nk mula, skolah blm abis dah lagak macam dewasa, Islam hanya pada nama sume dia nak cuba, boleh main cuba2,boleh main raba2. main sama2 bila kena sama rasa tepuk dada tanya slera tanya iman tanya diri tanya kaki sapa bagi sampai kita boleh diri aku cuma cerita apa yang aku nampak terpulanglah kat korang nak terima ke tak (chorus) budak zaman sekarang perangai pelik orang kata buruk dia pandang suma cantik tak serik, mana pergi rasa segan kalau tak kat orang kurang-kurang pun kat tuhan kuat manusia bergantung pada ilmu setakat tunjuk otai takda orang respect kat lu memang begitu,dunia untuk orang bijak pandai-pandai hidup kalau tak nak kena pijak (verse2) cuba-cuba usha tengok-tengok sekeliling bukan tengok dinding tapi minah senget mata juling dia bukan buta,cuma buat-buat tak nampak dia rasa seronok jadi budak rosak akhlak(ish ish ish ) harga diri murah jual badan kat lelaki mcm balak dia confirm amik dia buat bini sedarlah diri,sedarlah dari mimpi-mimpi apa hari-hari kau memang gelap takda pagi? konon pakai seksi sebab lelaki suka tengok kalau lawa takpa cuma lawa sikit dari momok pusingkan pandangan tengok pulak benda baru budak jadi playa walau belum tumbuh bulu apa benda tu? khatan pun belum kering lagi dah pandai pulak citer main sana main sini tukar pompuan hari-hari, bukan ker kau tu muslim? Nabi tak ajar kita tukar pompuan macam musim macam main game, boleh buat sesuka hati cuba pikir balik kemana kita lepas mati tak payah kerek-kerek kita semua bukan hebat ingat atas sana ada kuasa lagi kuat (chorus) (verse3) jom tengok-tengok budak-budak dekat sini perangai pelik diorang tambah sikit dgn peragai gedik dengan jersey besar,rantai pulak nak cecah lantai topi kasi senget pastu carut tunjuk otai pakai seluar besar padang, badan macam lidi tepi angkat sikit kasi tayang bulu kaki, tayang itu ini tunjuk suma perangai buruk memang teruk bila orang mula lagak beruk buat apa sibuk-sibuk dengan trend masa kini sanggup pakai mahal walau gadai itu ini berhabis duit cuma sebab nak perhatian semua atas sebab nak diri diperhatikan inilah hakikat,kita pentingkan luaran anugerah tuhan lebih sekadar ucapan (chorus)
30 Jul 2008
2294
Share Video

6:58
Jumhur ulama Ahli Sunnah wal-Jamaah yang bepegang kepada manhaj Salaf as-Soleh, mereka tidak berkhilaf dalam mengkufurkan sesiapa yang mengingkari bahawa Allah beristiwa (bersemayam) di atas 'ArasyNya. Ummi Salamah radiahlahu 'anha dalam menjelaskan firman Allah: "Allah bersemayam di atas 'ArasyNya", Beliau (Ummi Salamah radiallahu 'anha) berkata: "Al-Istiwa itu tidak majhul, caranya pula tidak diketahui, berikrar dengannya adalah keimanan dan menentangnya adalah kufur". اَلرَّحْمَنٌ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى “Ar-Rahman (Allah) bersemayam di atas ‘Arasy.” Imam Malik rahimahullah ditanya tentang maksud ayat: Beliau menjawab: اَلاِسْتِوَاءُ مَعْلُوْمٌ وَالْكَيْفُ مَجْهُوْلٌ وَالاِيْمَانُ بِه وَاجِبٌ وَالسُّؤَالُ عَنْهُ بِدْعَةٌ. "Al-Istiwa sesuatu yang dimaklumi, bertanya bagaimana adalah mempertanyakan sesuatu yang tidak diketahui, mengimani perkara tersebut adalah wajib dan bertanya adalah suatu yang bid'ah". Istiwanya Allah di atas 'ArasyNya menunjukkan ketinggianNya atas segala makhluk kerana Dia sentiasa berada dalam ketinggian: وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَاْلاَرْضَ وَلاَ يَؤُوْدُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيْمِ "Dan Kursi Allah meliputi langit dan buumi, Allah tidak merasa berat memelihara keduanya dan Dia (Allah) Maha Tinggi lagi Maha Agung". Al-Baqarah, 2:255. سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ اْلاَعْلَى. "Sucikanlah nama Rabbmu Yang Paling Tinggi". Al-A'la, 87:1. اِنَّ اللهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيْرًا. "Sesungguhnya Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar". 4:34. ذَلِكَ بِاَنَّ اللهَ هُوَ الْحَقُّ وَاَنَّ مَا يَدْعُوْنَ مِنْ دُوْنِهِ هُوَالْبَاطِلُ وَاَنَّ اللهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيْرُ. "(Kuasa Allah) yang demikian itu adalah kerana sesungguhnya Allah, Dialah yang Hak, sesungguhnya apa saja yang mereka seru selain Allah, itulah yang batil. Dan sesungguhnya Allah, Dialah yang Maha Tinggi lagi Maha Agung". Al-Haj, 22:62. عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ الْكَبِيْرُ الْمُتَعَالِ. Yang Maha Mengetahui semua yang ghaib dan yang nyata (yang nampak atau yang lahir), Yang Maha Agung lagi Maha Tinggi". Ar-Ra'ad, 13:9. حَتَّى اذَافُزِّعَ عَنْ قُلُوْبِهِمْ قَالُوْامَاذَاقَالَ رَبُّكُمْ قَالُوْا الْحَقَّ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيْرُ. "Sehingga apabila telah dihilangkan ketakutan dari hati mereka, mereka berkata: Apakah yang telah difirmankan oleh Rabbmu, mereka menjawab: (Perkataan) yang hak (benar). Dan Dialah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung". Saba', 34:23. اِنَّهُ عَلِيٌّ حَكِيْمٌ. "Sesungguhnya Dia (Allah Subhanahu wa-Ta'ala) Maha Tinggi lagi Maha Bijaksana". Asy-Syura, 42:51. Hadith-hadith sahih yang menjelaskan ketinggian Allah Subhanahu wa-Ta'ala. Antaranya ialah: عَنْ اَبِيْ هُرَيْرَةَ اَنَّ النَّبِيَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : اِذَا قَضَى اللهُ اْلاَمْرَ فِى السَّمَآءِ ضَرَبَتِ الْمَلاَئِكَةُ بِاَجْنِهَتِهَا خَضْعَانًا لِقَوْلِهِ كَاَنَّهُ سِلْسِلَةٌ عَلَى صَفْوَانٍ يُنْقِذُهُمْ ذَلَكَ حَتَّىاِذَا فُزِّعَ عَنْ قُلُوْبِهِمْ قَالُوْا : مَاذَا قَالَ رَبُّكُمْ ؟ قَالُوْا الْحَقُّ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيْرُ. "Dari Abu Hurairah radiallahu 'anhu bahawasanya Nabi sallallahu 'alaihi wa-sallam bersabda: Apabila Allah menetapkan perintah di atas langit para malaikat memukul sayap-sayapnya kerana patuh akan firmanNya seakan-akan terdengar seperti gemerincing rantai (yang ditarik) di atas batu rata, hal itu menakutkan mereka (sehingga mereka jatuh pengsan kerana takut). Ketika dihilangkan rasa takut dari hati mereka, mereka berkata: Apakah yang difirmankan oleh Tuhanmu). Mereka menjawab: Firman Al-Hak yang benar dan Dialah yang Maha Tinggi dan Maha Besar". عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ رَضِىَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ : قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اِتَّقُوْا دَعْوَةَ الْمَظْلُوْمِ فَاِنَّهَا تَصْعَدُ اِلَى اللهِ كَاَنَّهَا شِرَارَةٌ . وَفِى لَفْظٍ اِلَى السَّمَآءِ. "Dari Abdullah bin Umar radiallahu 'anhuma berkata: Bersabda Rasulullah sallallahu 'alaihi wa-sallam: Hati-hatilah kamu dari doa orang yang teranaiya (dizalimi atau diperlakukan secara tidak adil) kerana sesungguhnya doa mereka naik kepada Allah seperti bunga api. Pada lafaz yang lain, naik ke langit". عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ اَنَّ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ فِى خُطْبَتِهِ يَوْمَ عَرَفَةَ : اَلاَ هَلْ بَلَّغْتُ ؟ فَقَالُوْا : نَعَمْ . فَجَعَلَ يَرْفَعُ اِلَى السَّمَاءِ وَيَنْكُتُهَا اِلَيْهِمْ وَيَقُوْلُ : اَللَّهُمَّ اشْهَدْ. "Dari Jabir bin Abdullah radiallahu 'anhu bahawa Rasulullah sallallahu 'alaihi wa-sallam bersabda semasa berkhutbah di hari 'Arafah: Apakah aku sudah sampaikan (risalahku)? Para sahabat menjawab: Ya! Kemudian Rasulullah sallallahu 'alaihi wa-sallam mengisyaratkan jari telunjuknya ke langit lalu bersabda: Ya Allah saksikanlah".
11 Apr 2009
3996
Share Video

1:12
di Indonesia sempat nampak sosok mata yang terlihat di langit. yang sangat menggerkan warga medan.
4 Mar 2011
1277
Share Video

1:47
Ebook percuma lambat pancut ketika di atas katil di *******lambatpancut****/ & tips lain kesihatan batin suami isteri, layari *******panduanbatin****/. 8 Sebab Kenapa Perlu Buat Seks Selalu Apakah kebaikan kalau suami iteri itu mengadakan hubungan seks secara kerap? Berikut ialah 8 sebab kenapa perlu buat seks secara kerap: Sebab buat seks selalu #1: Tenang. Hubungan seks boleh membantu pasangan suami isteri untuk lebih tenang menjalani kehidupan di dunia yang sedang mencabar sekarang ini. Ia juga boleh mengurangkan risiko penyakit serangan jantung dan strok. Sebab buat seks selalu #2: Lebih aktif. Melalui seks yang kerap, suami isteri akan jadi lebih aktif secara fizikal kerana hubungan seks adalah aktiviti fizikal seperti bersenam di mana ia dapat membakar kalori di dalam badan. Badan yang kurang kalori akan menyebabkan tuan badannya lebih aktif. Sebab buat seks selalu #3: Tingkat imunisasi. Seks juga boleh meningkatkan sistem pertahanan badan . Sebab buat seks selalu #4: Wanita akan lebih sihat. Wanita akan lebih sihat jika hubungan seks kerapa di lakukan kerana seks boleh membantu badan isteri untuk alami sistem haid yang normal dan sihat. Sebab buat seks selalu #5: Awet muda. Hubungan seks secara kerap juga boleh membantu suami dan isteri untuk nampak awet muda. Ini kerana hubungan seks akan memberi keseronokan pada si pelaku dan mengikut kajian manusia yang sentiasa gembira, muka dan tubuhnya akan sentiasa nampak muda. Sebab buat seks selalu #6: Hubungan lebih rapat. Hubungan suami isteri akan lebih rapat jika mereka selalu mengadakan hubunngan seks. Sebab buat seks selalu #7: Kurang risiko kanser. Bagi lelaki, sentiasa mengadakan hubungan seks dengan isteri tercinta akan mengurangkan risiko mereka untuk menerima kanser prostat. Sebab buat seks selalu #8: Ibadah Di dunia yang mencabar ini, selain bersembahyang dan berzikir, hubungan seks dengan pasangan tercinta juga boleh memberi ketenangan kepada minda dan jiwa anda. Seks suami isteri adalah halal dan dituntut. Buatlah dengan kerap. Semoga manfaatnya dapat merapakan lagi hubungan rumah tangga yang bahagia.
11 Oct 2012
588
Share Video