Results for: betapa Search Results
Family Filter:
7:41
Lihat dan renungkan betapa ajaib dan luar biasanya proses kelahiran kita, sejak pertama kali dibentuk hingga kita lahir ke dunia ini, sungguh besar Allah kita. Bila Anda merasa diberkati, Bagikan video ini ke semua teman-teman kamu yang sedang ingin punya anak, sedang mengandung atau berniat menggugurkan bayinya karena hamil diluar nikah. Bagikan dan rasakan kebahagiaannya!
29 May 2009
88800
Share Video

0:35
Betapa Mulianya manusia mempunyai fikiran untuk berfikir tapi tidak pada haiwan...Tapi kenapa sikap manusia macam haiwan?
10 Aug 2009
2028
Share Video

6:41
Rare performance of Bloodshed, a new (at that time) Malaysian rock band formed in 1985 in Perak, Malaysia. They played a cover song from Sweet Charity (Singapore rock band). Bloodshed recorded their first album in 1986, followed by 2 more albums in 1987 and 1988 before Rosdan (vocalist) left the band to join a thrash metal band. Bloodshed continued to release another album in 1990 with new vocalist and they finally disbanded in 1992. Bloodshed is considered to be one of the pioneer and now legendary rock band in Malaysia. Tarikh: 27 April 1985 Lokasi: Stadium Indra Mulia, Ipoh, Perak Band: Bloodshed Lagu: Ribut 10.59 Pagi (lagu asal Sweet Charity) Petikan daripada sebuah konsert rock ketika zaman kebangkitan muzik rock di Malaysia pada 1985. Ketika itu band Search belum mengeluarkan album (Cinta Buatan Malaysia dikeluarkan pada Ogos '85), projek Battle Of The Bands '86 belum terjadi, dan Sweet Charity pula telah menjadi legenda (album ke-6 Berita Gempa dikeluarkan pada 1985 sebelum berpecah dengan Ramli Sarip tidak lama kemudian) Pada permulaan konsert ini dapat dilihat kelibat band SYJ berjalan masuk, diikuti pandangan tempat duduk penonton yang penuh sesak. Betapa popularnya muzik rock ketika itu. Tapi ada sesuatu yang mengganggu penonton. Mereka menjerit "lampu, lampu, tutup lampu!", Rosdan menjawab "diorang tak bagi tutup, nak buat macam mana?". Sambil bergurau Rosdan menyambung "kalau kat Red Rooster boleh la tutup lampu". Pasti ada sebab tertentu lampu tidak boleh dipadamkan, mungkin untuk menjaga suasana kerana penonton terlampau ramai dan mungkin boleh mendatangkan kekecohan? Ini adalah satu persembahan legenda Bloodshed. Terima kasih kepada penyimpan video yang ingin berkongsi sejarah muzik rock negara. Terima kasih pada www.lagendarock****
22 Mar 2010
630
Share Video

1:04
*******www.satwaunik**** Kadal sungazer adalah salah satu jenis kadal berduri dari Africa yang sangat langka. Jarang ditemukan dipasaran Indonesia sebagai pet. Ini dikarenakan banyak yang belum mengenal betapa cantiknya kadal ini dan hidupnya pun cocok dengan iklim kita cuman mesti cendrung panas. Simak video berikut untuk lebih mengenal lebih dekat kadal unik ini.
18 Sep 2010
551
Share Video

5:36
Aku semakin cinta : Dikala kesendirianku di negeri petrol ini, kusadari betapa tegarnya Isteriku bangun pagi subuh : menyiapkan segala-sesuatunya untuk Suami dan Anak-anak kami dan ini membuat Aku semakin cinta........ Kata kunci: Aku semakin cinta....., dibuatnya movie ini dan dengarkan Ervindo Simatupang menyanyikan lagu batak ini dengan syahdu ; Ditakko ho ma rohakki : Merindukan, Robert K. Pasaribu Oct. 08, 2010, Middle East, Qatar
20 Jan 2011
366
Share Video

6:59
Di balik lagu "sentuh hatiku" Mungkin banyak yang dengar lagu sentuh hatiku, yang dinyanyikan oleh maria Shandy atau Ronny Sukamto. Akan tetapi dibalik lagu itu ternyata ada sebuah kisah yang luar biasa. Pencipta lagu ini adalah seorang anak Tuhan, Kisah didalam lagu itu adalah milik teman sekolahnya. Temannya itu diperkosa oleh ayahnya sendiri dan menjadi gila, sehingga harus dipasung(dirantai) dirumahnya. Ia suka datang dan mendoakan anak itu sambil sesekali menulis lirik lagu.. waktu pun berlalu... Diapun pindah kota dan mulai sibuk dengan kegiatannya sendiri. Suatu ketika anak perempuan itu menelpon dia. Tentu saja kaget bukan main, krn anak itu kan gila. dipasung pula? kok skrg bisa lepas? telp pula? Akhirnya anak perempuan itu cerita, suatu hari entah karena karat atau bagaimana rantainya lepas. Satu hal yang langsung dia ingat, dia mau bunuh bapaknya! Tetapi saat dia bangun, ia melihat Tuhan Yesus dengan jubah putihnya, berkata : "Kamu harus maafin papa kamu." Tetapi anak itu ga bisa dan dia terus menangis, memukul, dan berteriak.. Sampai akhirnya Tuhan memeluk dia dan berkata : "Aku mengasihimu" Walaupun bergumul akhirnya anak itupun memaafkan papanya, mereka sekeluarga menangis dan boleh kembali hidup normal. Dari situ lah lagu sentuh hatiku ditulis, Betapa ku mencintai, segala yang telah terjadi tak pernah sendiri, selalu menyertai Betapa kumenyadari, didalam hidupku ini.. kau selalu memberi, rancangan terbaik oleh karena kasih Bapa sentuh hatiku, ubah hidupku, menjadi yang baru Bagai Emas yang murni Kau membentuk bejana hatiku Bapa Ajarku mengerti sebuah kasih yang selalu memberi.. Bagai air mengalir yang tiada pernah berhenti KasihMu ya Tuhan tak pernah berhenti.. Kisah diatas sungguh2 terjadi, semoga bisa menginspirasi kita agar bisa merasakan kasih Tuhan yang luar biasa.. ^^
19 Apr 2011
741
Share Video

3:50
Bersama chef Allan Octesa yg akan menunjukkan betapa mudahnya memasak martabak manis di rumah anda Resep: 300gr tepung terigu 400cc susu hangat 2butir kuning telur 1butir telur 1sendok makan ragi (yeast) 1sendok teh baking powder 100 gr butter 200gr coklat meses 200gr keju parut
22 Jan 2012
652
Share Video

9:38
*******gdiblog.jdu557.ws.. betapa deritanya ibu melahirkan anak...nyawa sebagai ganti..." syurga dibawah tapak kaki ibu " betapa tingginya darjat seorang ibu allah kurniakan
3 Sep 2013
13923
Share Video

2:32
blogtunm blogspot com Tun Dr Mahathir Mohamad Bagi anak muda perjuangan belum selesai Farihan Han melaka malaysia Filem Kapsul Sebuah kapsul masa Wawasan 2020 yang ditanam oleh Tun Dr Mahathir Mohamad telah dicuri dan membawa Zohri kembali ke zaman silam Zohri kini terperangkap di tengah pergolakan bangsa Melayu untuk mencapai kemerdekaan serta membawa bangsa Melayu keluar dari kancah kemiskinan Zohri melihat dan merasa sendiri akan erti sebuah perjuangan bangsanya yang tidak pernah dia bayangkan selama ini Dia melihat dia merasai dan kini dia mulai memahami betapa peritnya liku liku rentetan sejarah negara dan bangsa Kembara Zohri berterusan dari satu era ke era seterusnya dan tiada siapa yang mampu membawa pulang ke zamannya kecuali dirinya sendiri
13 Apr 2017
243
Share Video

Loading...